Monday, May 24, 2010

the last battle


esok the last final paper aku kat sini (seriusly hoping)..paper PDC process dynamic control, memang super killer paper..aku usha notes dan worksheet..memang terlampau susah..outrange of my capability untuk piker...seyesly dowh..aku tak suke giler..ingat nak give my best shot untuk last paper lagi pon aku dah fail 2 paper dah sebelom nih..so kalo fail lagi..alamatnye tak grad la aku..all this 4 years mean nothing kot...tapi dah susah nak mampus camtuh..xde ape leh buat dah..dengan gap 2 ari jek..

macam2 versi aku dgr pasal grad, ade cakap still leh grad but with 3rd class ar..ade lak cakap kene resit year..ade lak cakap kene resit paper and kalo pass kene grad bulan feb nanti (which is 2 3 ketol je yang bakal hadir). seyesly pressure yang teramat..tambah2 lagi aku dah gitau mak aku bulan 7 nih grad..nak suh depa datang..hmmm..agak2 kalo aku tak lepas camner ek nak gitau..???

sure berkecai ati die..dah la aku satunye2 harapan mak aku nih (cewah..haha) xde ar, abg ku pon ari tuh mak aku x p..sebabnye abg aku malas nak attend ceremony (Ade gakkan org camtuh)..hmmm...so nak tak nak aku kene lepas requirement untuk grad..

ok..!! first paper ari tuh lean manufacturing, ok ar..aku leh perform gak ar..agak2 boleh kot..and second paper project management..seyesly aku puas ati giler jawab...main balun jek..and third paper chemical product design..boleh jek jawap but agak susah sket nak dapat markah..event 4 soklan aku spot masuk..keempat2 masuk..aku just study last minute..dgn konfidentnye bukak exam question sheet..bulatkan soklan yang aku jangka leh buat..senyum bukan main lebar lagi..ye la sume 4 soklan tuh aku ade bace..and hafal sket2...tapi bile part calculation tuh...hmmm..dah start pelek dah..asal lak number yg aku dapat nih cam ridiculous jek.. ade terlampau besar and ade terlampau kecik..aduyai..buat aku ilang konfident jek..ape2 still syukur aku leh gak balun jawap..walaupon nan hado jek kan..and last paper esok nih..satu hapah pon aku tak paham..dah la dapat markah koswork ari tuh rendah giler..aku rase macam fail je paper nih..

p/s: dah start piker masa depan..antar resume berpuluh2..satu pon xdek jawapan..ingat susah2 nak jadi cikgu je la..haha..
owh..interview FYP ari tuh went well..walaupon ade siket kantoi ngan tony wilson..

gud luck sumer kawan2..lepas grad sumer pliss don't forget each other..

2 kutukan:

Unknown said...

wah....susah gak yerk..erm....sy lak aser cam xready nak masuk alam kampus nie huhuhuhu.....paperpun gud luck yer...
insyaallah bila kita dah usaha n doa...kita akan dpt la.....
paper pun tawakal jer n bersyukur...sbb per yg kita dpt mmg yg terbaik utk kita....:)

Pepijat Kota said...

aah susah..masuk alam kampus nih..tapi nak tak nak kene masuk gak kan..intan still tingkatan ker..??