Sunday, April 19, 2009

aduhai!! bakpo la ya lagu ni blakow weh


terlalu berat untuk aku ukirkan, namun terpaksa jua jari ini ku gagah untuk menaip tat kala hati dirundung sendu. terdengar aku kata-kata 'manis' dua orang teman, tanpa peduli keliling, tanpa memaling kiri dan kanan...mungkin untuk bercanda barangkali ataupun sekadar untuk memecah ruang kesunyian di ruang tamu.

"orang klate jahat, tengok, sebab bola sepak dorang leh bakar truck polis"
"jom sokong selangor kat stadium bukit jalil nanti, kita sume pakai baju merah"
(taukah anda merah itu juga baju penyokong kelate...??)

hmm..aku sudah muak dengan cercaan dan makian yang dilemparkan disegenap ruang internet, terhadap orang kelantan, kini terpaksa jua aku dengar dari mulut teman sebumbung. sebelum ini tiada masalah langsung, barangkali tiada perkhabaran besar untuk di bicarakan tentang orang kelatan, namun bila insiden selasa 2 minggu lepas, terpaksa jua mereka lepaskan..aku tak salahkan kamu wahai sahabatku...kata-kata mu ada benarnya, namun mengstereotypekan bahawa semua orang kelantan serupa itu, amatlah tidak wajar sekali. maaf..!!

aku turut kecewa dengan insiden tersebut, bagi aku ia suatu yang amat memalukan khususnya bagi seluruh peminat bola sepak kelantan dan orang-orang kelantan amnya. manakan tidak kamu telah membuktikan semua tutur kata, caci maki mereka di internet selama ini ternyata ada kebenarannya. berbaloikah, untuk anda menunjukan bertapa gedebenya anda, sedang kami di perantauan pedih, perit menahan tempias di atas setiap tindak tanduk anda sekelian...??

beringatlah wahai penyokong semua, jagalah kelakuan anda...

apa-apapun, tugas anda sebagai penyokong tetap di hargai. adat permainan kalah dan menang sudah tentu. walaupun tidak di beri authority secara formalnya, namun aku di sini ingin memohon maaf di atas segala tindak tanduk dan kelakuan sahabat kami tempoh hari..



p/s: semoga berjaya untuk team kelantan di final nanti, teruskan usaha anda...kami di bahagian penyokong senantiasa bersama menyokong anda semua..


0 kutukan: