Tuesday, December 22, 2009

gapaian terakhir

How do you feel when someone close to you expecting of you, to do something that they wanted to but you just couldn’t do it. No matter how hard you tried, you just couldn’t. I can feel the feeling of disappointment in their face after they have disregarded their feeling and ego to ask for help. Obviously dorang mesti desperate seseangat kalau tak kkan nak mintak tolong kite kan.
Tapi aku just tak boleh nak fulfill permintaan tuh, it’s too big for me. I’m so sorry friend. Aku tahu penderitaan kau kat sana, walaupun aku tidak melihat sendiri tapi berada berjauhan tanpa sesiapa yang engkau percaya untuk mendengar masalah kau, aku sudah experienced that. It’s awful dan seoalah2 kau hilang punca, tiade tempat untuk berpaut. Seolah-olah kau hanyut, di buang arus.
Walaupun bagi sesetengah orang permintaan tuh agak kecil tapi melihat keadaan aku sekarang nih, ianya sesuatu yang besar. Aku mintak maaf sesangat tak mampu tolong kau, cume aku harap dengan doa aku, ianya sedikit sebanyak can shed some light to your problems.
I’m just hoping all the best untuk kau, semoga Allah cucuri rahmat-Nya keatas kau, gud luck always.




Tiupan itu memanggil-manggil
Mengapai tangan mencari aku
Mencari sekujur tubuh yang pernah di bantu suatu ketiaka dulu
Perlahan-lahan ia tenggelam di balik pasir dan lumpur
Terus tenggelam
Namun aku hanya mampu melihat
Kaku tidak berganjak
Tangisan demi tangisan
Megalir membasahi bumi
Perlahan-lahan engkau hanyut
Sehingga gapaian terakhir aku hanya mampu melihat dan menangis

p/s: maafkan aku kawan..

0 kutukan: