Tuesday, December 22, 2009

storm warrior II


yes, yes..haha..actually ni pon entry on delay gak..sepatutnya tulis 2 3 ari lepas, tapi sebok dan not in the good mood to write aku delay je la..

a few days back kitorang kuar g cheras selatan..aim die adalah nak tgk movie citer Storm Warrior II. sebelum tu ade ura-ura nak tgk Avatar but since tayangan agak lambat so just stick to Storm Warrior jek..6 orang sumer pergi...so dapat gak tgk tayangan kol 10.45 malam..tu pon seat depan gak, row B and C..malang sekali aku dok seat B..lengoh paler dok tgk. dok kat lokasi tuh cam tak puas tgk, ye la screen besau sgt..xleh nak tgk full view..sekejap tgk kiri pas tu tgk kanan...

ok la as always review sket..

storm warrior cite cine sambungan dari cite dulu2 tuh the storm riders..tapi pelakon die still same lagi (thats why they called Storm Warrior II, mangkuk..!!). kisah 2 orang pahlawan penjejak badai ngan penjejak awan..lakonan aaron kwok dan jugak Ekin cheng..

alkisahnyer dorang ni nak lawan sorang enemy neh yang power cukup kuat nak tangkis segala macam serangan name die lord godless (tapi bile di translet ke bm dorang pangggil raja atheis). tujuan lord godless ni nak take over cine by taking the tulang of dragon (xtau ape motip tulang tuh). so dalam nak memnguatkan power 2 ekor neh dorang terpaksa berguru ngan lord wicked or name bm die raja iblis besar. namun nak dapat power dalam mase beberapa hari dorang have to go through evil way..si awan ni tak leh belajar gune care evil sbb terlalu panas baran so si angin jek boleh..

namun, something goes wrong si angin ni xleh nak kontrol diri, sampai evil tuh merasuk dan hampir take over die nyer body..lepas kalahkan lord godless dua ekor nih start fight among themself..to jek review ending tgk sendirik la, tak nak spoil...haha

komen aku lak..citer ni ok jek..die nyer sound effect kuat giler..jalan citer member aku tak suke. tapi aku mmg suke citer lawan2 kungfu2 nih..so best gak la.. yang part tak best tu bile die buat slow motion time dorang lawan2 tuh..hangin giler aku, kite nak tgk camner dorang lawan bukan reaksi, mimik muke, or even peluh jatuh ker..bukan kite nak tgk benda tuh..ape lah...dah cam citer matrix lak..tak suke gak ending..hehe (spoiler tol)...so aku rate citer neh 8 over 10..rekomen untuk tgk bagi peminat kungfu2..one thing aku nak ckp, don't expect too much for this film..i mean at the ending part la..

ok sekian melaporkan dari paan..

0 kutukan: