Monday, December 21, 2009

Malaysia boleh


agak telambat untuk aku ulas isu nih sedangkan blogger lain kat malaysia nih dah kuarkan entry serupa ini berhari-hari lepas dah. tapi dek kesibukan aku terpaksa jugak delay nak publish.

enjin jet rm50 jota ilang..???

biar betik, telopong seketika..camne leh jadi macam tuh..?? bukan benda kecik enjin tuh nak ilang macam hilang pensil jek. dan aku dengar-dengar hilang sejak 2007 lagi di jual oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. senang sgt di pengaruhi oleh duit. kalau macam ni lah gayanya mereka yang kite gelar pahlawan yang akan berada di hadapan sekiranya berlaku peperangan, aku rasa senang-senang je negara kite di takluk lagi. offer duet kopi sket, aku rase ngan mesia2 ni dorang jual agak nya. enjin pesawat pemintas F-5E milik TUDM yang di dapati hilang dipercayai di dalangngi oleh orang dalam.

malu sesangat kat orang luar, probably dorang tgh gelak2 skang nih...aku rase pengkhianat ini wajib di pancung kepala di hadapan orang ramai. bukan sahaja pertahanan kite di jual, tapi maruah dan integrasi kite sama di lelong dan di jaja.

penting diri sendiri dan bodoh. (bukan semua, bagi yang terlibat sahaja, mahupun secara terang atau pun berbayang-bayang penglibatanya).

quote dari b.harian online
"Difahamkan, enjin itu sudah lama hilang tetapi dokumen menyatakan ia masih di gudang.

Lebih menghairankan, bagaimana rekod perkhidmatan dan penyelenggaraan enjin itu yang tersimpan dalam peti besi di Markas Logistik TUDM boleh hilang.

"Padahal, tiada rekod menunjukkan dokumen itu dibawa keluar dari pangkalan. Lebih misteri, bagaimana enjin sebesar itu boleh keluar tanpa dapat dikesan dari sebuah pangkalan tentera yang ketat kawalan keselamatannya," katanya.

pelik sungguh...


[update] rope2nyer dua buah enjin ilang..ish2 rm100 jota kembung poket malaun2 tuh..

0 kutukan: