Friday, May 29, 2009

jom berkenduri

today datuk kat depan to organise some kenduri maybe kawen anak dia kot, so ade la 4 5 buah khemah di bentang kat tengah-tengah jalan depan umah dia tuh, and hanya satu kereta jek ruang die tinggalkan...actually hari khamis, sebelom member umah aku kuar g lowyat ari tuh, datuk tu ade la pesan-pesan suh datang tolong bentang meja kerusi bawah khemah tu, sebab ari sabtu dah nak sanding dah kot. aduhai segan la plak, sepatutnya ari jumaat die suh datang tolong, tapi kitorang tengok cam xdek orang jek time tu, lagi pon mase tu bz sket menDOTA ngan bebudak TTS3...so berkira2 nanti ade orang datang kitorang pergi ar tolong mana2 yang patut..aleh2 pagi ni (pagi sabtu) aku terbangun, dorang pasang musik kuat giler..satu TTS bleh dengar kot..alah lagu yang orang kawen2 tuh, agak jiwang2 sket, tapi beat die best plak...aku bagun2 tadi sumer da siap da..meja dah siap susun, kerusi siap atur da, siap decorate lagik...merah putih..

hmm...comform kitorang xpegi makan jap agi..ye la mane nak letak muka orang suh datang tolong2 tapi kitorang still terbungkang agi, kol duablas baru bangun..kejadahnye nak tolong..kebuluq la jap gi, nak kuar gi aneeza pon xleh kot.. ye la..nak kuar TTS ni kene lalu umah die, sebab tu je la the way out from this damn TTS4.. secara tak langsung kene lalu bawah khemah die gak..aduhai, meggi lagi la jawapnye..

aku ingat aku sorang jek malu bila nak datang tolong kat kenduri rupe2nya member aku pon 2 kali 5 jek..kat umah, selalu kene leter ngan mak sebab orang kenduri kat depan pon aku xpergi tolong..aku bukan ape, sebab orang kat depan aku tu mane ade anak baya aku, sumer da kawen da..segan ar nak masuk group ngan orang yang lebih tua..aku kan remaja lagi, muda agi..haha..sure la tak selesa dok kalangan orang tua2...korang pon tau kan..topic kalo dorang dok lepak2, kalo bukan pasal bola, pasal benda dalam selimut kelambu..20sx.. haha..dengar untuk syok2 ok kot..tu pon kalo tak kene sindir ngan pakcik2 memang tak sah...

ok la selamat pengantin baru, moga kekal dunia akhirat..!!
semoga berbahagia selalu...

p/s: skang ni cam xdek mood jek nak update blog...ade la 2 3 topic under construction yang aku da start..tapi still struggle nak siapkan..

0 kutukan: